četrtek, 26. marec 2009

BRUGGE

Služba mi poleg dela sem in tja prinese tudi kakšen užitek - eden teh je bil potovanje v Brugge, na sestanek v okviru enega EU projekta, s katerim se ukvarjam. Sicer smo cela dva dni čepeli v sejni sobi in premlevali managerske kompetence (to je namreč tema projekta), vendarle pa je drugi dan ostalo tudi nekaj časa za ogled mesta Brugge.
Prav taka kot je Brugge bi morala biti mestna jedra naših mest: Ljubljane, Maribora, Kranja.... Cel kup majhnih trgovin, nobene veleblagovnice, na razdalji 200 m pa vendarle lahko dobiš čisto vse, kar potrebuješ za življenje - celo prevozno sredstvo KOLO! Belgijci res veliko kolesarijo. Tudi pozimi. V mestu je urejenih veliko mest, kjer lahko prisloniš svojega "konjička" in ga prikleneš. Čeprav po zaklepanju sploh ni potrebe, saj nikomur niti na misel ne pride, da bi vzel kolo drugega lastnika. Tudi otroci prihajajo v šolo s kolesom, pred bližnjo šolo jih je bilo najmanj 500.
Mestece je zelo zelo čisto in urejeno, izložbe trgovinic dodelane do potankosti, kar nekaj je umetniških trgovinic (ampak žal NIČ za poliglino!!!!), na vsakem vogalu pa čokoladnica z znamenito belgijsko čokolado. In ja, navdušila me je njihova posebna arhitektura. Všeč so mi bile hiše s stopničkami....

... in druge s posebnimi frčadami (mislim, da se tako reče?):

Sredi mesta kraljuje velik trg, obdan s čudovitimi stavbami:

Mesto je obkroženo in prepredeno s kanali, ki vodijo v večji kanal, ta pa vse do morja (Pacifik je oddaljen le 12 km, ampak nismo uspeli priti do tja). Poleti se je mogoče po kanalih popeljati s čolni in si ogledati mestne znamenitosti še z druge perspektive. Ob mestnem obzidju se je mogoče v vseh letnih časih popeljati tudi s kočijo - dobro urico in si okrog!
V prvem mraku sva s kolegom zavila še v galerijo na razstavo Salvatora Dalija. Sicer sem vedela kaj pričakovati, ampak me je vseeno malo šokiral s svojo "odpuljenostjo". Imela sem si priložnost prebrati nekaj o njegovih delih in simboliki, ki jo uporablja. Predvsem sem si zapomnila razlago za slone na dolgih nogah, ki predstavljajo pravzaprav moške - tekmovalne, brezkompromisne, ki "igrajo" na moč, njihovi cilji pa so vedno višje in višje - od tod tudi ekstremno dolge noge, ki jih potrebujejo za doseganje vseh svojih ambicij.
Pozimi je treba z ogledi in šopingom kar pohiteti, saj se skoraj vse (trgovine, galerije, cerkve, muzeji...) zapira ob 18. uri. Razen restavracij zvečer ne deluje nič! Nobenega kravala, nobenih mulčevskih tolp na ulicah. Popoln mir. Se zdi, da še avtomobili utišajo svoje motorje.
Ne glede na vse pa še vedno velja- povsod lepo, doma najlepše.

3 komentarji:

Maja pravi ...

Srečka!! Brugge je ena izmed mojih želja...

PolonaP pravi ...

včeraj sem gledala film "In Bruges",
tako, da mi pašeš s tole objavo...

david santos pravi ...

Really great work! Nice houses and very nice colours! Congrats! Happy Day!!!!